more from
Fluff and Gravy Records

Medium Cool

by Luther Russell

/
  • Streaming + Download

    Includes unlimited streaming via the free Bandcamp app, plus high-quality download in MP3, FLAC and more.
    Purchasable with gift card

      $8 USD  or more

     

  • Compact Disc (CD) + Digital Album

    Includes unlimited streaming of Medium Cool via the free Bandcamp app, plus high-quality download in MP3, FLAC and more.
    ships out within 3 days
    Purchasable with gift card

      $12 USD

     

  • Record/Vinyl + Digital Album

    Classic black!

    Includes unlimited streaming of Medium Cool via the free Bandcamp app, plus high-quality download in MP3, FLAC and more.
    ships out within 4 days
    Purchasable with gift card

      $20 USD or more 

     

  • Record/Vinyl + Digital Album

    Limited Edition Aqua Blue Vinyl, plus "The Sound of Rock and Roll" 7" plus CD

    Includes unlimited streaming of Medium Cool via the free Bandcamp app, plus high-quality download in MP3, FLAC and more.
    ships out within 4 days
    edition of 100 
    Purchasable with gift card

      $40 USD or more 

     

  • Record/Vinyl + Digital Album

    Aqua Green vinyl limited to 100 copies

    Includes unlimited streaming of Medium Cool via the free Bandcamp app, plus high-quality download in MP3, FLAC and more.
    ships out within 4 days
    edition of 100 
    Purchasable with gift card

      $25 USD or more 

     

1.
I’VE GOT DEEP FEELINGS FOR YOU YOU’VE DEEP FEELINGS FOR ME…YES, YOU DO IT’S ALRIGHT OH BABY, WE’VE GOT TONIGHT YOU’VE HAD BAD DREAMS FULL OF SADNESS I’VE HAD BAD SCENES FULL OF MADNESS IT’S TRUE... AH BABY, BUT WE’LL GET THROUGH TALKIN’ DEEP FEELINGS FOR YOU SHOW ME THOSE DEEP, DEEP FEELINGS INSIDE OF YOU BABY LET’S GO I THINK YOU KNOW LET’S MOVE CLOSER COME IN TIGHTER BE COMPOSER TO MY WRITER COME ON! LET’S MAKE A SONG… I’VE GOT DEEP FEELINGS FOR YOU…!!!
2.
Can't Be Sad 04:25
OH — DON’T WANNA TELL THE TRUTH BUT WHEN IT COMES TO YOU YOU KNOW I CAN’T BE SAD OH AND THO YOU BEEN UNCOUTH JUST LIKE A RUBIK’S CUBE YOU’RE THE BEST DAMN PUZZLE I EVER HAD I’LL TAKE THE UP’S, I’LL TAKE THE DOWNS I’LL TAKE THE BLUES WHEN YOU’RE NOT AROUND I’LL TAKE THE PAIN THAT MAKES NO SOUND CAUSE I KNOW YOU’VE BEEN BAD… BUT I CAN’T BE SAD YEAH—I’M GONNA BREAK IT DOWN JUST SO YOU UNDERSTAND I SAID I CAN’T BE SAD! AND THO YOUR LITTLE HAMMER POUNDS NAILS INTO MY HANDS IT’S THE BEST DAMN CRUCIFIXION I EVER HAD… I’LL TAKE THE UP’S, I’LL TAKE THE DOWNS I’LL TAKE THE BLUES WHEN YOU’RE NOT AROUND I’LL TAKE THE PAIN THAT MAKES NO SOUND CAUSE I KNOW YOU’VE BEEN BAD… BUT I CAN’T BE SAD BRIDGE: I KNOW I’M JUST A LITTLE BIT LAZY I KNOW YOU'RE A LITTLE BIT MEAN BUT NOTHING YOU DO IS EVER GONNA PHASE ME CAUSE YOU’RE MY DAMAGED LITTLE ROCK & ROLL QUEEN
3.
I’VE GOT DEEP FEELINGS FOR YOU YOU’VE DEEP FEELINGS FOR ME…YES, YOU DO IT’S ALRIGHT OH BABY, WE’VE GOT TONIGHT YOU’VE HAD BAD DREAMS FULL OF SADNESS I’VE HAD BAD SCENES FULL OF MADNESS WELL, WE’RE BACK TO THE BEGINNING EVERYBODY LAUGHING, JOKING AND SHE’S LEANING ON THE LAMP POST IN A LEATHER JACKET, SMOKING NOW IT’S BURNED-DOWN TO THE STUB AND IT LOOKS JUST LIKE YOUR SOUL AND SHE RUNS INTO THE CLUB TOWARD THE SOUND OF ROCK ’N ROLL NOW HER FACE BURNS WITH TEARS AND HER EYELINER SMEARS AND SHE’S ALL TORN APART COZ THE DRUMMER BROKE HER HEART BUT SHE’S BEEN SET FREE NOW SHE’S STARING RIGHT THROUGH YOU BUT YOU’RE TWO LEFT FEET ARE FROZEN AND THERE’S NOTHING YOU CAN DO THOUGH YOU KNOW THAT YOU’VE BEEN CHOSEN AS THE PILLS FALL OUT HER PURSE SHE STARTS TO SLOWLY DANCE AND YOU CAN SEE THE UNIVERSE ALL WITHIN HER LITTLE GLANCE NOW YOU’RE DRUNK, AND SHE’S HIGH AND YOUR HEART WANTS TO DIE AND THE MUSIC PLAYS SO LOUD AS YOU FLOAT ABOVE THE CROWD BUT YOU’VE BEEN SET FREE...
4.
WELL, HE’S DOWN AT THE JUNKYARD GONNA BUILD THE PERFECT SPORTS CAR WELL, HE’S KNOWN FROM THE FIRST DAY THAT IT’S GONNA BE A STINGRAY WITH SUPERIOR MAGS, NOW A V8 THAT NEVER DRAGS, NOW HE’LL HAVE THE BEST LITTLE ‘VETTE, NOW ALL IN CANDY-APPLE RED, NOW WHEN HE ROLLS... HE’LL DO 120 FLAT-OUT ON HIS OLD BIKE-ROUTE THEY’LL SCREAM “LOOK AT HIM GO” TO THE ROCK & ROLL RADIO HE’LL BE CRUISIN’ FOR A SWEETHART DOWN ON VAN NUYS BLVD GONNA FEEL SO ALIVE NOW WITH HIS RIGHT-HAND DRIVE, NOW WHEN HE ROLLS... YEAH IT’S GONNA BE ALRIGHT ONCE THE DAYTIME FADES AWAY GUN INTO THE SUMMER NIGHT THERE’LL BE NOTHING LEFT TO SAY NO TIME ANYWAY FOR YESTERDAY WELL IT’S ALWAYS ON THE BLOCKS HE’S ADDIN’ GABRIEL SHOCKS HE WANTS MERCURY TUBES AND THE FASTEST STOCK CUBE, NOW IT’S BEEN A DREAM SO LONG, NOW BABY, NOTHING COULD GO WRONG, NOW HE’S GONNA TASTE A LITTLE HEAVEN YEAH, BACK IN ’77, BABY!
5.
At Your Feet 01:56
YOUR EYES ARE FIXED ON THE STARS IN THE SKY YOUR FINGERS TWITCH AS YOUR MASCARA CRIES BUT YOU DON’T EVEN SEE WHAT’S ON THE GROUND AT YOUR FEET THE WIND BLOWS YESTERDAY’S NEWS DOWN THE STREET THE RAIN ON YOUR FACE IT TASTES SO BITTERSWEET BUT HERE I AM LIKE AN OLD PAIR OF SHOES AT YOUR FEET HEAR THE ROSE PARADE MARCHING THROUGH TOWN THE NEW POM-POM GIRLS MAKE THE SAME OLD SOUND AN OLD SONG BREAKS THROUGH THE RADIO WAVES YOU STAND FROZEN IN TIME AS IT PLAYS MEANWHILE I’M ALL DROWNED OUT AS I LAY DYING AT YOUR FEET
6.
HEY LITTLE BABY, HAVE YOU HEARD OF THE ROCK AND ROLL? YEAH, IT’S COMING DOWN THE LINE, JUST DOIN’ THAT STROLL YEAH, FROM BROOKLYN-TOWN, ALL ACROSS THE LAND TO FRISCO BAY BACK IN MILWAUKEE, BABY — DOWN THROUGH TO EL PASO WAY IT’S COMIN BACK AND THAT’S A FACT AND, OH!—FEELS LIKE WE’RE DREAMING!! DON’T DO WHAT THEY SAY... DON'T PUSH IT AWAY COME ON MAMA ...I WANNA KNOW HAVE YOU HEARD OF THE ROCK AND ROLL! IT’S DEEP IN SIDE ME & YOU... IT’S DEEP INSIDE YOUR SOUL DOWN IN NEW ORLEANS, STRAIGHT TO TULSA, THEN ON DOWN TO L.A., YEAH DON’T YOU KNOW IT’S SHAKING THROUGH --DON’T YOU KNOW ROCK AND ROLL IS HERE TO STAY?? IT’S ALL COME BACK SERIOUS AS A HEART ATTACK AND, OH!—THIS AIN’T NO FANTASY THIS TIME IT’S REAL JUST DO WHAT YOU FEEL!!!
7.
Sad Lady 03:36
SAD LADY WHATCHYA DOIN? I CAN SEE YOU IN THE SILENCE OF YOUR RUIN WHO WANTS YA, WHO NEEDS YA THIS UPTIGHT? SAD LADY IN THE CORNER I DON’T WANNA HAVE TO CALL THE LATE-NIGHT CORONER GET FLIRTY, GET DIRTY TONIGHT!! LIFE AIN’T NOTHIN BUT AN UPHILL CLIMB SO LET YOUR HEART BREAK ANOTHER TIME YEAH YEAH YEAH YEAH YEAH SAD LADY WHO YOU FOOLIN? YOU CAN SEE THAT THIS PARTY’S FUCKING RULIN’ (SO) QUIT GLANCING AND START DANCING POST-HASTE SAD LADY YOU’RE SO SOUR DON’T BE DOUR FOR IT’S THE WITCHING HOUR IT’S GO-TIME THERE’S NO TIME TO WASTE LIFE AIN’T NOTHIN BUT AN UPHILL CLIMB SO LET YOUR HEART BREAK ANOTHER TIME YEAH YEAH YEAH YEAH YEAH
8.
SURE I WAS DOWN WHEN YOU LEFT ME FOR THAT CLOWN OH MY GOD, DON’T PLAY DUMB YOU KNEW WELL MY DEAL WAS DONE YEAH, I WAS A BLOT AN INCONVENIENT AFTERTHOUGHT I WAS DEAD IN YOUR HEAD YEAH, WHEN YOU UNTIED THE KNOT OH WELL THEY WERE WORRIED BOUT MY HEALTH I WAS TALKIN’ TO MYSELF THERE WAS NOBODY ELSE TO HELP ME THROUGH THIS HELL SURE, I GOT BY BY STAYING DRUNK AND GETTING HIGH I SCREWED AROUND, BOTTOMED OUT DROWNING IN MY OWN SELF-DOUBT EVERY FACE, THEY SAW RIGHT THROUGH AND THEY ALL LOOKED JUST LIKE YOU I WAS UNMOORED IN A STRANGE TOWN CRACKING UP WHILE DRAINING DOWN OH WELL THEY WERE WORRIED BOUT MY HEALTH I WAS TALKIN’ TO MYSELF THERE WAS NOBODY ELSE TO HELP ME THROUGH THIS HELL NOW I LIVE AN AGE AWAY FAR REMOVED FROM THAT COLD DAY AND YOU’RE HALF-WAY ‘ROUND THE WORLD A NEW LIFE FACING YOU UNFURLED SOMETHING’S LOST, SOMETHING’S GAINED AND SOME THINGS ARE JUST MAINTAINED LIKE THE SCARRED-OVER HOLE BURIED DEEP WITHIN MY SOUL
9.
Blue Balloon 03:18
I CAN’T LET GO NO, I WON’T LET GO FOR FEAR, YOU KNOW IT’LL DRIFT AWAY… A BLUE BALLOON UNTIED YET TRUE SO MUCH TO LOSE NOT MUCH TO SAY… I WANT IT DRAGGING ON THE COLD, COLD GROUND UNTIL IT’S LIFELESS, STILL, WITHOUT A SOUND I’M GONNA SEE YOU ON THE BURIAL GROUND YOU’RE GONNA SEE ME ON THE BURIAL GROUND A THUNDERSTORM ON A SUMMER’S NIGHT MIGHT BRING IT DOWN MIGHT PUSH IT ‘ROUND… WHAT YOU SAID TO ME WHAT YOU SAID TO ME IT BROKE MY SOUL IT BURNED MY DREAMS… WE DRAGGED EACH OTHER AS FAR AS WE COULD ’TIL WE WERE LIFELESS JUST RIGHT WHERE WE STOOD I’M GONNA MEET YOU ON THE BURIAL GROUND YOU’RE GONNA MEET ME ON THE BURIAL GROUND NOBODY MESSES WITH MY BLUE BALLOON NOBODY MESSES WITH MY BLUE BALLOON
10.
I DON’T WANT TO FACE THE TRUTH BUT I CAN’T TURN AWAY NO, I CAN’T TURN AWAY I DON’T WANT TO FEEL THIS PAIN BUT I CAN’T TURN AWAY NO, I CAN’T TURN AWAY FROM YOU NO ONE LEFT TO WATCH YOU BURN THEY’VE ALL FADED AWAY BABY, I’M ALL YOU’VE GOT WHAT ELSE CAN I SAY? I DON’T WANT TO TASTE THE TEARS BUT I CAN’T TURN AWAY NO, I CAN’T TURN AWAY I DON’T WANT TO WATCH IT BLEED BUT I CAN’T TURN AWAY NO, I CAN’T TURN AWAY FROM YOU NO ONE LEFT TO WATCH YOU BURN THEY’VE ALL FADED AWAY BABY, I’M ALL YOU’VE GOT WHAT ELSE CAN I SAY? SEEMS TO ME YOU’VE BEEN HERE BEFORE BUT YOU WON’T TURN AWAY NO, YOU CAN’T TURN AWAY AND CLOSE THE DOOR.

about

WHAT THEY'RE SAYIN' ABOUT "MEDIUM COOL", BABY:

“This one’s a total knockout. An instant classic. Highly recommended. Top pick.” —Baby Sue

“The perfect summer soundtrack to a world before cell phones and Instagram stories.”—NeuFutur

“Here’s to Russell finally getting the credit he deserves and giving the world a hell of a great record to boot.” —The Recoup

“This set is as vital as any release of the last decade…2019 Album of the Year Candidate”—Radio Free Americana

“Rock n’ roll done just right”—Icon Fetch

“You may not have a Corvette but be assured that when you crank this up, you may feel like you do.”—Glide Magazine

“Filled with nothing but pure rock & roll, it’s just the right elixir in a time when we’re swimming through mediocrity.”
—Music Tap

“A completely cool and totally essential disc.”—Tinniest

”Pure spirituality…if you haven’t bought music this decade, Medium Cool is the one to get. Yes, it’s that good.”—Twangri-La

“Much like the 1969 film that shares its name, Medium Cool is a dazzling fusion of fact and fiction.”—Coachella Valley Weekly

“I fucking love it…really can’t recommend it more highly.”—Glorious Noise

“I can hardly wait for the weather to get nice enough that I can play this in the car with the volume up, the windows down and my foot firmly on the gas pedal. A-“—The Vinyl District

“Might be the coolest thing since cruising the old San Fernando Valley in a sports car on a warm summer night.”—Buzz Bands

“Throughout (the album) Russell and cohorts capture the
push-and-pull of youth with the well-tempered tendencies of adult life.”—Pop Matters

credits

released February 22, 2019

produced and mixed by Luther Russell & Jason Hiller at electrosound, l.a.
luther russell: lead Vocals, guitars, piano, synth, stylophone, percussion
jason hiller: bass
derek brown: drums
harmony vocals: danny de la matyr
liam hayes: guitar on “blue balloon”
photography by jim newberry
mastered by dale becker
album design by luther russell
all songs by luther russell ©2018
published by ungawa music, ascap, administered by words & music, a division of big deal music, llc
agency: brighthelmstone promotions, uk
attorney: j. david wykoff, esq., nashville, tn
thx: sbt, jody, robyn, empire, sean & lee @ burger, jf, mom/pops/sis, freddy Jr., thee black gnome, savoir faire, rathborne,
nigel @ rough trade, iñaki, cj, the hofe, katelman, sparky, vug, natron, ned, conqueroo, luis db, yufu, john & chad @ fluff & gravy!

play fuckin' loud !!!

license

all rights reserved

tags

about

Luther Russell

Luther Russell plays music of all kinds, including writing his own shit and producing other people’s shit. He is a Sagittarius, man.

contact / help

Contact Luther Russell

Streaming and
Download help

Redeem code

Report this album or account

If you like Luther Russell, you may also like: